rFactor 2010

rFactor F1 2010

#1 2009-11-07 13:31:57

adamax111

Administrator

Zarejestrowany: 2009-11-07
Posty: 7
Punktów :   -1 

Regulamin

1. Zasady ogólne.
1.1. Przystąpienie do ligi oznacza akceptację regulaminu.
1.2. W całej lidze obowiązują podstawowej zasady kultury.
1.3. W całej lidze obowiązuje zakaz reklamowania innych usług i serwisów internetowych bez zgody Administracji.
1.4. Gramy na rFactor 1.255 z modem WCP 09 przystosowanym do warunków ligi.
1.5. Warunkiem członkostwa w lidze jest uczestnictwo w życiu forum i czynny udział w oficjalnych spotkaniach.
1.6. W lidze startuje 10 zespołów F1. Każdy zespół składa się z dwóch kierowców etatowych do których może dołączyć trzeci kierowca jeżdżący w zamian za któregoś kierowcę etatowego.
1.7. Jeżeli zawodnik nie pojawi sie na dwóch Grand Prix z rzędu, a na jego miejsce nie zostanie wystawiony trzeci kierowca zespołu, zostaje on usunięty z zespołu.
1.8. Wyścig ligowy może zostać odwołany w przypadku kłopotów technicznych lub zbyt małej ilości zawodników - mniej niż ośmiu.
1.9 Kierowca testowy musi zostać zgłoszony przed weekendem wyścigowym.

2. Ustawienia serwera.
2.1. Serwer dostępny jest 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Podczas oficjalnych sesji dostęp do serwera będzie zablokowany hasłem.
2.2. Zużycie paliwa i opon ustawione jest na x1.
2.3. Zniszczenia ustawione są na 50%.
2.4. Awarie mechaniczne ustawione są na skalowanie.
2.5. Dostępne pomoce to:

- Szkrzynia biegów (F7) - Dozowlone
- Kontrola Trakcji (F8) - Dozwolone
- ABS (F9) - Dozowlone
- Asystent sprzęgła (F11) – Dozwolone

3. Zasady obowiązujące na serwerze.
3.1. Podczas pobytu na serwerze obowiązują zasady kultury oraz fair play 3.2. Zabronione jest rozmawianie na czacie ogólnym podczas kwalifikacji i wyścigu.
3.3. Zawodnik na serwerze używa swojego nicka. Takiego samego jak na stronie www. Osoby, które wystartują w dowolnej sesji bolidem innego gracza zostaną natychmiast zdyskwalifikowane.
3.4. Podczas dowolnego wyścigu należy odbyć co najmniej jeden pitstop.
3.5. Niedopuszczalne jest ciągłe zmienianie linii jazdy. Blokujący ma prawo zmienić swoją linię jazdy, pod warunkiem, że uczyni to na tyle wcześnie by nie wywołać zagrożenia/wypadku.
3.6. W przypadku wypadnięcia poza tor powrót jest dozwolony tylko w taki sposób, by nie spowodować zagrożenia dla innych uczestników.
3.7. Zabronione jest ścinanie toru. Przez tor rozumiemy pas asfaltu ograniczony białymi liniami po bokach, bez tarek. Bolid przez cały czas musi znajdować się dwoma kołami w obrębie toru.
3.8. Jazda poważnie uszkodzonym bolidem jest dozwolona tylko na dystansie okrążenia zjazdowego(do boksów). Jeśli nie jest możliwe bezpieczne dotarcie do boksów, należy natychmiast stanąć na poboczu i opuścić bolid(ESC).
3.9. Podczas obrony można jednokrotnie zmienić tor jazdy. Należy to jednak zrobić na tyle wcześnie, by nie powodować zagrożenia.
3.10. Nie wolno pozostawiać bolidu w miejscu, gdzie wywołałoby to żółtą flagę.
3.11. Podczas dublowania należy zachować ostrożność. Bezpieczeństwo operacji poza wypadkami ewidentnymi spoczywa na kierowcy dublującym.
3.12. Podczas jazdy w pit lane obowiązuje limit prędkości, nie wolno też jechać po pasie serwisowym poza dojazdem do własnego stanowiska serwisowego.
3.13. Podczas zjeżdżania i wyjeżdżania z pit lane należy trzymać się wyznaczonej trasy, a jeśli jej nie ma, należy pozostać chwilę przy krawędzi toru od strony pit lane.
3.14. Na końcu pit lane znajduje się sygnalizator. Czerwone – STOP, zielone – można jechać, niebieskie to informacja dla kierowców na prostej startowej, że zaraz ktoś wyjedzie z pit lane.

4. Licencje.
4.1. Licencje są przyznawane na podstawie oceny jazdy danego kierowcy przez Administrację. Pod uwagę brane są szybkość, bezpieczeństwo i stabilność jazdy.
4.2. Aby uzyskać Licencję należy przejść test w obecności Administratora.
4.3. Testy odbywają się w wyznaczonych terminach przez rade ligi.
4.4. Administracja może zadecydować o przyznaniu Licencji Warunkowej.
4.5. Licencja kierowcy może być odebrana w każdym momencie.

5. Kierowcy.
5.1. Każdy, kto chce wystartować w oficjalnym GP musi należeć do któregoś teamu i posiadać Licencję na starty.
5.2. Każdy, kto chce dołączyć do zespołu musi skontaktować się z szefem teamu, do którego chce dołączyć.
5.3. Każdy gracz, który uzyska licencję na starty w lidze będzie mógł dołączyć do dowolnego teamu.
5.4. Do teamu można dołączyć podczas trwania Okienka Transferowego. 5.5. Każdy z uczestników ligi jest przypisany do prawdziwego kierowcy i tylko ona ma prawo nim jeździć.

6. Weekendowe Grand Prix
6.1. Kalendarz rozgrywek ustalany jest na początku sezonu i może ulec zmianie, o czym zostaniecie poinformowani na stronie głównej.
6.2. Grand Prix zawsze odbywa się w weekendy i składać się będzie z:
- Trzech Treningów
- Dwa Piątkowe (90 Minut każdy)
- Jeden Sobotni (60 Minut)
- Sobotnie Kwalifikacje (45 Minut)
- Wyścigu
6.3. Godziny wyścigu można zobaczyć w informacjach danego toru.
6.4. Z przyczyn losowych godziny sesji, jak i daty rozegrania Grand Prix mogą ulec zmianie, o czym zostaniecie poinformowani na stronie głównej.

7. Treningi
7.1. Uczestnictwo w treningach nie jest obowiązkowe.
7.2. Do sesji można się dołączyć w każdym momencie i w każdej chwili można sesję opuścić.
7.3. W czasie treningu można dokonywać wszelkich zmian i przejechać nieskończenie wiele okrążeń.
7.4. Screen z rezultatem robiony jest co piętnaście minut. Jeżeli ktoś chce wcześniej opuścić serwer, to warto o tym poinformować na czacie.
7.5. Jeżeli ktoś "ucieknie" z serwera, to przypisany zostanie mu czas, jaki został zapisany na ostatnim, robionym screenie.
7.6. Podczas treningu może się zjawić dwóch kierowców danego tamu i muszą to być kierowcy etatowi.

8. Kwalifikacje.
8.1. Udział w kwalifikacjach nie jest obowiązkowy.
8.2. Kierowcy, którzy nie przystąpili do kwalifikacji, rozmieszczani są na końcowych pozycjach według kolejno: klasyfikacji drużyn, klasyfikacji kierowców.
8.3. Sesja kwalifikacyjna jest zamknięta. Równo o godzinie startu sesji, serwer zostaje zamknięty i nikt nie będzie miał już możliwość dostania się na niego.
8.4. Do sesji kwalifikacyjnej przystąpić może dwóch kierowców jednego teamu.
8.5. Nie ma możliwości powtórzenia sesji kwalifikacyjnej chyba, że podczas trwania sesji kwalifikacyjnej nastąpi awaria serwera.
8.6. Aby rezultat danego zawodnika został zapisany, trzeba być na serwerze przez cały okres trwania kwalifikacji.
8.7. Zrzut ekranu z wynikami robiony jest na sam koniec kwalifikacji.
8.8. Serwer można opuścić wtedy, kiedy administrator na serwerze wyrazi na to zgodę.
8.9. Jeżeli ktoś opuści serwer wcześniej, jego rezultat nie zostanie zapisany.

9. Wyścig
9.1. Wyścig trwa 60% prawdziwego wyścigu w świecie Formuły 1. Ilość okrążeń podana jest w profilu toru.
9.2. Wyścig jest poprzedzony okrążeniem formującym pozwalającym na dogrzanie opon i hamulców przed startem. Podczas okrążenia formującego obowiązuje zakaz wyprzedzania, a stawka powinna jechać w zwartym szyku.
9.3. Serwer uruchomiony zostaje na 30 minut przed formalną godziną startu wyścigu.
9.4. W miarę łączenia się użytkowników, zostają oni rozmieszczani na pozycjach startowych.
9.5. Gdy użytkownik wejdzie na serwer, może ustawiać swój bolid, wyjechać na tor i przejechać nieskończenie wiele okrążeń.
9.6. Kierowca który nie był na kwalifikacjach i nie zgłosił prośby o udział w wyścigu nie zostanie do niego dopuszczony.
9.7. Dany kierowca jest klasyfikowany, gdy ukończy 90% całego dystansu.
9.8. Wyścig nie może trwać dłużej, niż 1 godzinę. Po tym czasie pojawia się flaga, która symbolizuje zakończenie wyścigu.
9.9. Podczas wyścigu zabronione są jakiekolwiek głosowania.
9.10. W grze obowiązuje taki sam system oceniania, jak w prawdziwym świecie Formuły 1:

- 10 pkt. za pierwsze miejsce;
- 8 pkt. za drugie miejsce;
- 6 pkt. za trzecie miejsce;
- 5 pkt. za czwarte miejsce;
- 4 pkt. za piąte miejsce;
- 3 pkt. za szóste miejsce;
- 2 pkt. za siódme miejsce;
- 1 pkt. za ósme miejsce;
9.11. Wyścig może zostać powtórzone gdy więcej niż 50% startujących rozbije się na pierwszym okrążeniu.

10. Ostrzeżenia i kary.
10.1. Kary mogą być nakładane na zawodnika w dowolnym momencie.
10.2. Kary podczas gry nakładane są automatycznie przez serwer. Są to zwykle kary przejazdu przez boksy lub Stop/Go. W najgorszym wypadku może to być dyskwalifikacja.
10.3. Kary po ukończeniu gry nakładane są przez administrację w zakresie:
- dodania do końcowego, lub najlepszego rezultatu kilku sekund;
- zepchnięcie zawodnika kilka pozycji do tyłu;
- nie klasyfikacji w danej sesji;
- zawieszenie zawodnika na kilka Grand Prix;
- utraty licencji;
- wyrzucenie z ligi.
10.4. Kary nakładane są, gdy zawodnik:
- systematycznie ścina zakręty;
- specjalnie uderza w bolidy innych graczy;
- nie przestrzega zasad, które obowiązują na torze;
- jest zagrożeniem dla innych graczy!
10.5. Za nie używania odpowiedniego Nicku na serwerze możemy odebrać licencje.
10.6. Wszelkie próby manipulacji i oszustw powodują, że dany gracz dożywotnio żegna się z ligą.
10.7. Za łamanie przepisów bezpieczeństwa zawodnik otrzymuje ostrzeżenia.
10.8. Jeżeli zawodnik uzbiera 5 ostrzeżeń podczas sezonu, nie może być kierowca etatowym.

11. Skargi.
11.1. Każdy uczestnik danej sesji może złożyć skargę na danego zawodnika w specjalnym dziale na forum do 24h po zakończeniu danej sesji, inne wnioski będą odrzucane.
11.2. Po nałożeniu kar i napisaniu o tym newsa, nie przyjmujemy żadnych skarg i tłumaczeń.

12. Koniec sezonu.
12.1. Kierowca z największą ilością punktów zostaje mistrzem ligi, gdy dwóch lub kilku kierowców zrówna się punktami będą decydowały zwycięstwa, drugie miejsca, trzecie miejsca itd.
12.2. Team z największą ilością punktów zostaje mistrzem ligi, gdy dwa lub kilka zespołów zrówna się punktami będą decydowały zwycięstwa, drugie miejsca, trzecie miejsca itd.

Offline

 

#2 2010-01-18 16:36:50

zawartka08

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2010-01-18
Posty: 6
Punktów :   

Re: Regulamin

A wyscigi bedą o 14:00 kwalifikacje o 12:00 treningi o 11:00 dobrze?

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl